ONLINE KUPOVINA (I PRAVO NA ODUSTANAK) Splitski potrosac 19.08.2025.

ONLINE KUPOVINA (I PRAVO NA ODUSTANAK)

SplitskiPotrosac-OnlineKupovina

U Europskoj uniji (EU) potrošači imaju snažna prava prilikom online kupovine, osmišljena kako bi ih zaštitila prilikom kupnje od tvrtki sa sjedištem u EU. Jedno od najznačajnijih jest 14-dnevno pravo na odustajanje od kupnje.

Naime, imate pravo otkazati i vratiti većinu online kupnji u roku od 14 dana, bez potrebe navođenja razloga!

14-dnevno razdoblje počinje od dana primitka robe ili od dana ugovaranja usluge.

VAŽNO JE ZNATI:

  • Ovo potrošačko pravo vrijedi kod svakog oblika trgovine daljinskim sredstvima komunikacije (telefon, e-pošta, web, narudžbenica …) ili izvan poslovnih prostorija trgovca (na prezentacijama, ulici ili kućnim vratima,…). Imate sva ostala potrošačka prava kao i da ste kupovali/ugovarali u fizičkoj trgovini.
  • Trgovac je uvijek dužan istaknuti potpune i ispravne cijene, koje uključuju PDV, a svi dodatni troškovi (npr. troškove dostave i sl.) moraju biti jasno naznačeni.
  • Imate pravo isprobati kupljeni proizvod samo u mjeri u kojoj biste to mogli učiniti u trgovini.
    Potrošač je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom, osim onog koje je bilo potrebno za utvrđivanje prirode, obilježja i funkcionalnosti robe.
  • Morate pisanim putem obavijestiti prodavatelja o svojoj odluci o otkazivanju u roku od 14 dana.
  • Imate pravo na puni povrat novca, uključujući standardne troškove dostave.
  • Troškove povrata robe snosi trgovac samo ako nije nigdje naznačio da u slučaju odustanka troškove povrata snosi potrošač.
  • Trgovac mora izvršiti povrat novca u roku 14 dana od zaprimanja obavijesti potrošača da odustaje, pod uvjetom da je roba vraćena ili da je dostavljen dokaz o njenom slanju trgovcu.
  • Ako trgovac nije obavijestio potrošača o ovom njegovu pravu na odustanak, to pravo potrošača prestaje po isteku godine dana od isteka roka od 14 dana. Ako je trgovac pak potrošaču dostavio obavijest o pravu na odustanak u roku godine dana, rok od 14 dana u kojem potrošač ima pravo odustati počinje teći od primitka te obavijesti.

IZNIMKE (bez prava na odustajanje) su kada na ovaj način kupujete:

  • zrakoplovne karte i karte za vlak, ulaznice za koncerte, hotelske rezervacije, rezervacije najma vozila i ugostiteljske usluge za određene datume
  • kvarljivu robu čiji rok upotrebe istječe ubrzo, kao što su hrana ili pića sa skorim datumom „upotrijebiti do”
  • robu po narudžbi ili očito izrađenu za određenu osobu, na primjer odijelo krojeno po mjeri
  • robu ili usluge čije se cijene mijenjaju ovisno o globalnim tržištima, kao što je gorivo za grijanje kućanstava
  • potpuno izvršene usluge, kao što je čišćenje terase, ako ste se na početku izričito složili da ste svjesni da ćete izgubiti pravo odustajanja
  • medije za pohranu slike, zvuka ili računalnih programa u zaštitnom pakiranju, kao što su DVD-i, koje ste otvorili
  • digitalni sadržaj na internetu, kao što je pjesma ili film, koji ste počeli preuzimati ili prenositi nakon što ste izričito pristali da pokretanjem izvedbe gubite svoje pravo odustajanja
  • ugovore o hitnim popravcima i održavanju, kao što je pozivanje vodoinstalatera da popravi tuš koji curi.

ZAPAMTITE :

  • Dobro provjerite trgovca prije naručivanja i zapamtite da se ova prava potrošača odnose samo kada kupujete od tvrtke koja ima sjedište u EU!
  • Čuvajte svu dokumentaciju – broj i vrijeme narudžbe, potvrde narudžbe, račun i sve ostalo.
  • Neki trgovci mogu pružiti i duži rok od 14 dana za odustanak. Uvijek dobro pročitajte uvjete poslovanja trgovine!
  • Ako ste naišli na problem prilikom prekogranične trgovine sa trgovcem iz EU, Islanda, Norveške ili UK, obratite se za pomoć Europskom potrošačkom centru Hrvatska: ecc-croatia.hr
Scroll to Top