Sezona je godišnjih odmora i tijekom ljeta vlada obično velika gužva u zračnim lukama. Stoga, nije rijetkost da se događaju i kašnjenja letova, iz različitih razloga. Osim uobičajenih gužvi događaju se i štrajkovi prijevoznika, kvarovi zrakoplova i razne druge neprilike.
Stoga, dobro je znati da u slučaju dužeg kašnjenja leta, putnici:
- Ostvaruju pravo na skrb (obroke i osvježavajuće napitke u razumnom odnosu s vremenom čekanja, smještaj u hotelu u slučajevima kad je potrebno ostati jednu ili više noći, prijevoz između zračne luke do mjesta smještaja, dva besplatna telefonska poziva, telefaks poruke ili elektroničke poruke),
- Ostvaruju pravo na vraćanje prevoznine ili preusmjeravanje ako se radi o kašnjenju od najmanje 5 sati,
- Mogu ostvariti pravo na novčanu naknadu ako su na konačnu destinaciju stigli sa zakašnjenjem od 3 sata ili više, a do kašnjenja nije došlo zbog izvanrednih okolnosti koje prijevoznik nije mogao izbjeći poduzimajući sve razumne mjere. Putnici ostvaruju pravo na naknadu u iznosu od:
a) 250 EUR za sve letove dužine 1 500 km ili kraće;
b) 400 EUR za sve letove unutar Zajednice, duže od 1 500 km i za sve druge letove dužine između 1 500 km i 3 500 km;
c) 600 EUR za sve letove koji ne spadaju pod točke (a) ili (b)
Ukoliko prijevoznik putnicima nije osigurao hranu i piće za vrijeme čekanja leta, a putnici su zbog toga imali dodatnih troškova, preporučamo čuvati sve račune kako bi prijevoznik refundirao troškove. Prijevoznik je dužan refundirati sve nužne, razumne i odgovarajuće troškove.
SAVJET: Odmah zatražite od aviokompanije da Vam se očituju o tome kako vam planiraju pomoći, ovisno o konkretnoj situaciji. Sačuvajte svu relevantnu dokumentaciju – od karata i ukrcajnih propusnica, sve do eventualne komunikacije s aviokompanijom (e-mailove i slično), ali i račune za smještaj i prehranu nastale zbog uskraćenog ukrcaja.