Želite uslugu telefona, interneta i/ili TV-a? Prije potpisivanja pretplatničkog ugovora dobro razmislite što vam je zaista potrebno i upoznajte svoja prava i obveze.
Što trebate razmotriti prije ugovora
- koliko telefonirate i prema kojim destinacijama,
- trebate li internet samo za čitanje novina i određenih portala, želite li pristupiti određenim bibliotekama, možda stručnim časopisima ili gledati filmove i preuzimati glazbu,
- koji vas TV kanali zanimaju.
Zatim pogledajte što nude različiti telekom operatori i po kojim cijenama mjesečnih naknada. Operatori najčešće nude ugovore s obveznim trajanjem od 24 mjeseca, a moraju ponuditi i određeni broj tarifnih paketa s obveznim trajanjem od 12 mjeseci. Ugovori s obveznim trajanjem nude se po povoljnijim cijenama od onih na neodređeno vrijeme. Međutim, ugovore na neodređeno vrijeme pretplatnik može raskinuti kad god to poželi, a one s ugovornom obvezom ne – osim ako plati penale za prijevremeni raskid ugovora.
Vaša prava prije sklapanja ugovora
Pretplatnički ugovor nije jedan dokument. On se sastoji od općih uvjeta poslovanja operatora, posebnih uvjeta, cjenika usluga za koje se ugovor sklapa i zahtjeva korisnika. Zato se preporučuje prije potpisivanja zahtjeva, odnosno ugovora, dobro proučiti opće uvjete poslovanja, uvjete korištenja odabranih usluga i cjenik tih usluga.
Savjet: zatražite ponudu elektroničkom poštom kako biste imali vremena detaljno proučiti odgovara li vam ponuđeno. Ako ne, imate pravo na raskid ugovora u roku od 14 dana od dana zaprimanja ponude, odnosno obavijesti o pravu na raskid ugovora na daljinu (telefonom ili internetom). Ako ugovor sklapate izvan poslovnih prostorija operatora, imate pravo na raskid u roku od 12 mjeseci ako niste zaprimili takvu obavijest.
Istekom ugovorne obveze ne prestaje pretplatnički odnos
Operator mora nastaviti pružati istu uslugu sve dok pretplatnik ne podnese pisani zahtjev za raskid ugovora.
- Korisnik može unaprijed odrediti datum sklapanja i raskida ugovora.
- Obvezno trajanje ugovora ne može biti dulje od 24 mjeseca.
Napomena: ako pretplatnik zatraži privremeno isključenje usluge ili status mirovanja u trajanju od 3 ili 6 mjeseci unutar jedne kalendarske godine, to razdoblje produžuje obvezno trajanje ugovora.
Raskid ugovora: kako i kada
Pretplatnik ima pravo u svakom trenutku raskinuti ugovor. Prethodno pročitajte u općim uvjetima način podnošenja zahtjeva za raskid ugovora ili provjerite s operatorom. Preporučuje se uvijek podnijeti pisani zahtjev za raskid ugovora.
Ako ste potpisali ugovor s obveznim trajanjem, a želite ga raskinuti prije isteka ugovorne obveze, platit ćete penale u iznosu svih preostalih mjesečnih naknada do kraja ugovorenog razdoblja ili, ako je to povoljnije za pretplatnika, naknadu u iznosu ostvarenih popusta na proizvode i usluge koje ste dobili potpisom ugovora.
Kada pretplatnik podnese zahtjev za raskid ugovora, operator ga mora izvršiti neovisno o eventualnim potraživanjima prema korisniku i to:
- kod ugovora u nepokretnim mrežama u roku od 5 radnih dana od dana kada je raskid zatražen,
- kod ugovora u pokretnim mrežama u roku od 1 radnog dana od dana kada je raskid zatražen.
Napomena
Ako operator namjerava izmijeniti opće uvjete poslovanja, posebne uvjete ili cijene ugovorene usluge, mora obavijestiti korisnika najmanje 30 dana prije namjeravane izmjene. Pretplatnik u tom slučaju ima pravo raskinuti ugovor bez plaćanja penala ako smatra da izmjene nisu povoljne, i to u roku od 2 mjeseca od dana zaprimanja obavijesti.
Ako je pretplatnik predao zahtjev za preseljenje usluge na novu lokaciju, a operator ne može na toj adresi isporučiti uslugu, pretplatnik ima pravo raskinuti ugovor čak i ako je sklopljen s ugovornom obvezom. Preporučuje se korisniku da prilikom predaje zahtjeva za preseljenje usluge priloži potvrdu MUP-a o promjeni mjesta boravišta.