Planirate godišnji odmor? Smještaj je jedna od ključnih stavki koja ga može uljepšati – ili pokvariti. Bilo da se najam smještaja ugovara izravno sa iznajmljivačem ili putem agencija/platformi, potrošači imaju niz prava koja uključuju prvenstveno točnost informacija, sigurnost i kvalitetu usluge, kao i pravo na prigovor.
Osnovna prava potrošača u smještaju:
- Točne informacije:
Potrošači imaju pravo na točne i pravodobne informacije o smještajnom objektu, uključujući opis smještaja, sadržaje, cijenu i uvjete boravka. - Ugovorni uvjeti:
Uvjeti poslovanja iznajmljivača ili posrednika trebaju biti jasni i transparentni. To uključuje uvjete plaćanja, uvjete otkazivanja i druge relevantne detalje. - Kvaliteta usluge:
Potrošači imaju pravo na kvalitetnu uslugu, uključujući čistoću, udobnost i funkcionalnost smještaja. - Sigurnost:
Smještajni objekt mora osigurati sigurnost gostiju, uključujući protupožarnu zaštitu, sigurnosne izlaze i druge potrebne mjere. - Pravo na prigovor:
Ako dođe do problema s uslugom ili smještajem, potrošači imaju pravo na prigovor i traženje žurnog rješavanja problema.
VAŽNI SAVJETI:
- Informirajte se:
Prije rezervacije detaljno proučite informacije o objektu i uvjetima ugovora. Također, potražite što više recenzija i informacija o iznajmljivaču, te ukoliko Vam je bilo što sumnjivo ili uočite da niste dobili sve važne informacije bolje odustanite nego da Vam ishitrena odluka ili nešto niža cijena aranžmana upropasti odmor. - Provjerite ugovor, odnosno uvjete poslovanja iznajmljivača/agencije/platforme:
Prije sklapanja ugovora o najmu i/ili uplate avansa, pažljivo pročitajte sve uvjete i odredbe. - Zabilježite probleme:
Ako primijetite bilo kakve nepravilnosti, zabilježite ih (fotografirajte) i obavijestite iznajmljivača/agenciju/platformu. - Podnesite pismeni prigovor:
Ako problem nije odmah riješen, iznajmljivaču ili agenciji podnesite službeni prigovor pisanim putem bez odgađanja. Ukoliko ne budete zadovoljni primljenim odgovorom ili rješenjem situacije, možete izvršiti prijavu:- turističkoj inspekciji Državnog inspektorata ako se radi o iznajmljivaču ili agenciji koja ima sjedište na području RH, ili
- zatražite pomoć Europskog potrošačkog centra Hrvatska (ecc-croatia.hr), kada druga ugovorna strana ima sjedište izvan RH, na području EU, Islanda, UK i Norveške.