POVRATNA NAKNADA ZA AMBALAŽU Splitski potrosac 04.11.2025.

POVRATNA NAKNADA ZA AMBALAŽU

Splitskipotrosac-novost-ambalaza

Povratna naknada je novčani iznos koji plaća proizvođač proizvoda koji stavlja na tržište proizvod za koji je propisano plaćanje povratne naknade, a krajnji korisnik ili potrošač ostvaruje pravo na povrat iznosa povratne naknade od prodavatelja proizvoda ili osobe koja upravlja reciklažnim dvorištem predajom odgovarajućeg otpada. Isplaćuje se kao stimulativna mjera kojom se potiče posjednik da otpadnu ambalažu od pića odvaja od ostalog otpada i predaje prodavatelju ili osobi koja upravlja reciklažnim dvorištem.

 

  • Povratna naknada se plaća za jednokratnu ambalažu koja je namijenjena za pića i načinjena je od plastike, stakla, metala ili je višeslojna (kompozitna) ambalaža s pretežno papir-kartonskom komponentom i volumena je jednakog ili manjeg od 3 litre i označena je oznakom sustava povratne naknade. 
  • Sve trgovine veće od 200 kvadrata i osobe koje upravljaju reciklažnim dvorištem dužne su preuzimati plastičnu, metalnu i staklenu ambalažu pića od 0,2 do tri litre koja ima oznaku “povratna naknada” te za svaki komad ambalaže isplatiti povratnu naknada od 10 centi.
  • Prodavatelj je obvezan preuzimati otpadnu ambalažu od pića u okviru svog prodajnog objekta i to tijekom cijelog radnog vremena te je dužan jasno i vidljivo označiti mjesto preuzimanja otpadne ambalaže od pića i informirati potrošače o načinu preuzimanja iste.
  • Ambalažu su dužni preuzimati u količini do 80 otpadnih ambalažnih jedinica dnevno po pojedinom posjedniku, s time da smiju preuzeti i veću količinu ako tako odluče.  

Ukoliko prodavatelj ne postupa sukladno navedenom, potrebno se obratiti na e-mail adresu: kontakt@fzoeu.hr ili na telefon: 01 5391 800 izravno Fondu koji upravlja sustavom povratne naknade ili slučaj prijaviti Državnom inspektoratu Republike Hrvatske (DIRH).   

Scroll to Top