Vijesti/Aktualno
Odgovor HAKOM-a na upit naše udruge
Cijenjeni potrošači,
u prošloj objavi vidjeli ste upit koji smo poslali HAKOM-u, a sada Vam donosimo i njihov odgovor koji smo zaprimili 20. siječnja 2023. godine.
Pročitajte odgovor HAKOM-a:
Poštovani,
sukladno odluci Suda Europske unije, a koji je nadležan za tumačenje propisa EU svaki operator
ima pravo na usklađivanje cijena javnih komunikacijskih usluga s godišnjom stopom inflacije, tkz.
indeksacija cijena.
Vezano uz navedeno HAKOM je na zahtjev operatora izdao stručno mišljenje koje je javno
objavljeno na Internet stranicama HAKOM-a te se nalazi na poveznici https://www.hakom.hr/hr/str
ucno-misljenje-o-mogucnosti-uvodjenja-uskladjenja-cijena-javnih-komunikacijskih-usluga-s-godisn
jom-stopom-inflacije/9914.
Indeksacija cijena znači usklađivanje cijena na temelju Indeksa potrošačkih cijena koji Državni
zavod za statistiku (DZS) objavljuje svake godine u siječnju i koji obuhvaća cijelu proteklu godinu
te je za isto relevantan godišnji prosjek cijena dobara i usluga za osobnu potrošnju.
Indeksaciju cijena operator, ukoliko se za isto odluči, može provesti jednom godišnje, i to najkasnije
90 dana od dana objave DZS-a.
Sukladno navedenom, operator koji namjerava uvesti indeksaciju cijena treba, prije svega, tu
mogućnost predvidjeti u svojim općim i posebnim uvjetima poslovanja, odnosno u tim
dokumentima treba predvidjeti da se na određene usluge primjenjuje indeksacija cijena, a kako bi
korisnik o tome bio jasno i transparentno upoznat.
Ukoliko se operator odluči na indeksaciju cijena, time se odlučuje i na izmjenu postojećeg
pretplatničkog ugovora, onda prvo mora o tome obavijestiti korisnike te im omogućiti raskid
postojećeg ugovora bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid ugovorne obveze, i to u roku od
dva mjeseca od dana dostave obavijesti korisniku o tim izmjenama. U tom slučaju krajnji korisnik
koji zaprimi takvu obavijest ima pravo na raskid bez plaćanja naknade za prijevremeni raskid
ugovorne obveze u roku od tih dva mjeseca, dok nakon proteka toga roka nema, jer se smatra da je
upoznat sa navedenim i da je isto i prihvatio.
Za sve nove korisnike koji će tek sklapati ugovor, obavijest da ugovor podliježe indeksaciji cijena,
mora se nalaziti i u samom obrascu, odnosno sažetku ugovora.
Zaključno i najvažnije za pojasniti, korisnicima koji ne iskoriste navedeno pravo na raskid bez
naknade, odnosno koji će sklopiti novi ugovor u kojem je predviđena mogućnost indeksacije cijene,
neće imati pravo na raskid bez naknade ako operator za vrijeme obveznog trajanja ugovora poveća
cijenu sukladno pravilu o indeksaciji cijena.
S poštovanjem,
RAVNATELJ
mr.sc. Miran Gosta
(elektronički potpisala ovlaštena osoba)