logotype

Vijesti/Aktualno

Reakcija na Nacrt prijedloga Zakona o gospodarenju otpadom

 

U ime fizičkih i pravnih osoba - korisnika javne usluge gospodarenja otpadom u postupku E-Savjetovanja reagirali smo na Nacrt prijedloga Zakona o gospodarenju otpadom (u daljnjem tekstu: ZOGO) – po treći put.

Nakon dva realno prihvatljiva zakona iz područja gospodarenja otpadom, od 2010. i 2013., i dan danas velika većina davatelja javne usluge nisu usaglasili svoje poslovanje,  posebice obračun usluga prema količini predanog otpada, uz svesrdnu potporu lokalnih moćnika, pa i ex. Ministarstva zaštite okoliša.

U organizaciji Ministarstva okoliša, nakon dugih četiri godine od donošenja aktualnog ZOGO, Vlada je donijela Uredbu o gospodarenju otpadom, koja je prema našem mišljenju, bez utemeljenja u Zakonu, a u cilju zadovoljavanja interesa davatelja javne usluge, pa i oporabitelja, uvela PAUŠAL koji čini cca 90% od ukupne cijene usluge čiji rezultat nerealno povečanje cijena za >100 %, uz nestimulativni sustav za smanjenje otpada.

Ocjenjujemo da je razlog za donošenje novog zakona ozakonjenje odredbi spomenute Uredbe, a posebno ZOGO odredbama članaka 28., 32., 33., i 140.a, čime su spomenute odredbe ZOGO postale provedbeni propis Uredbe – suprotno članku 3., 4. i 5. Ustava RH, odnosno uvjetovano se provode jedino ako su sukladne odredbama Uredbe.

Ukoliko dođe do usvajanja novog ZOGO, koji, usput budi rečeno, ne donosi ništa kvalitetnog i dobrog, posebno na planu smanjenju otpada i stimulativnog obračuna javne usluge (usluge, a ne paušala), vjerujemo da će biti više inicijativa za ocjenu zakonitosti, pa i zaštitu prava korisnika na tijelima EU.

Nakon što su gospoda iz nadležnog  ministarstva za poslove zaštite okoliša i Vlada RH shvatili da Zakon ne može biti provedbeni propis Uredbe, nude novi ZOGO, kojemu je, prema našem mišljenju, jedini cilj ozakonjenje po nama štetne Uredbe Vlade RH.

Vjerujemo da će Visoki upravni sud i Ustavni sud predahnuti jer će svima koji su uputili zahtjev za ocjenu zakonitosti Uredbe i ZOGO jednostavno obustaviti postupak nakon donošenja novog ZOGO.

 

Na kraju,

od očekivanog smanjenja cijene usluga zbog stimulativnog smanjenja miješanog komunalnog otpada,  dobili smo povećanje cijena > 100% , paušal pod nazivom obvezna minimalna javna usluga koji u ukupnoj cijeni čini cca 90%,  i „ugovornu kaznu“.

 

 

Ante Tičić, tajnik Udruge i

savjetnik za komunalne usluge i stanovanje

2021  Splitski potrošač   globbers joomla templates