logotype

Vijesti/Aktualno

Dopušteno i nedopušteno prekoračenje po tekućem računu

 

HNB je krajem srpnja obavijestio banke da se planiraju izmjene zakona kako bi se stalo na kraj praksi po kojoj, kako su procijenili iz HNB-a, 95% minusa na računima spada u prešutna prekoračenja. Riječ je o prekoračenjima za koje korisnici ne moraju s bankom potpisati ugovor, kao u slučaju dopuštenog prekoračenja. Banke su uglavnom koristile  činjenicu da taj dio poslovanja nikada nije zakonski uređen pa su svojim korisnicima automatizmom dodjeljivati upravo prešutne minuse koji su kod nekih dosezali i trostruka mjesečna primanja.

Kako za prešutna prekoračenja, upravo zbog spomenutog nedostatka pravne regulative, ne vrijedi najveća dopuštena kamatna stopa koja trenutno iznosi 8.11 posto, na prešutne se minuse računala kamata od 9, 11, 15, pa čak i 17.4 %.. 

Read more: Dopušteno i nedopušteno prekoračenje po tekućem računu

Od 01. srpnja 2021. na sve poštanske pošiljke iz trećih zemalja naplaćivati će se PDV i dodatni iznos

 

 

Budući da je propisima Europske unije ukinuta odredba o slobodnom uvozu pošiljaka vrijednosti do 22 EUR-a, tome je prilagođen i hrvatski zakonodavni okvir. Stoga će od 01. srpnja i hrvatski potrošači imati dodatne troškove na takve pošiljke kada kupuju robu iz tzv. trećih zemalja (izvan EU), kako trošak PDV-a, tako i otpremničkih usluga koje će davatelji poštanskih usluga naplaćivati prema iznosu kupljene robe, što će se naplaćivati prilikom uručenja pošiljaka.

Read more: Od 01. srpnja 2021. na sve poštanske pošiljke iz trećih zemalja naplaćivati će se PDV i dodatni...

>>> OBAVIJEST: SAVJETOVANJE POTROŠAČA u 2021. godini

 

Od 03. svibnja 2021. godine naša Udruga započinje ponovno provoditi besplatno savjetovanje potrošača na području Splita, u okviru projekta kojeg financira Grad Split.

Savjetovanje potrošača podrazumijeva pojašnjavanje propisa i postupaka za ostvarivanje prava i ekonomskih interesa potrošača – fizičkih osoba koje sklapaju pravni posao ili djeluju na tržištu izvan svoje trgovačke, poslovne, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.

Savjetovanje će se provoditi svakim radnim danom putem telefona 095/700-1969, u periodu od 17 do 19 sati, kao i putem naše adrese elektronske pošte: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Potrošačke savjete građani će moći dobiti i osobnim dolaskom u savjetovalište, na adresi Ljudevita Posavskog 14 u Splitu (prostorije Udruge Bijeli krug Hrvatske), prema sljedećem rasporedu:

·         Financijske usluge i pravna pitanja: ponedjeljkom 17 - 19 sati 

·         Opća prava potrošača: utorkom 17 - 19 sati 

·         Usluge elektroničkih komunikacija: četvrtkom 17 - 19 sati

Savjetovanje iz područja javnih komunalnih usluga, električne energije i pričuve odvijati će se uglavnom putem telefona i e-pošte.

 

Zbog trenutne epidemiološke situacije građane ovim putem molimo da se prethodno najave i dogovore svoj termin osobnog savjetovanja putem telefona ili e-maila, da bismo izbjegli nepotrebne gužve i duža čekanja.

Projekt traje do 30. studenog, a do tada Udruga će u okviru istog organizirati i dva seta edukativnih predavanja za potrošače. Sve važne informacije o projektu biti će Vam dostupne na našoj web stranici.

Priopćenje povodom novog Zakona o gospodarenju otpadom

 

Smatramo se pozvanim obavijestiti korisnike javne usluge prikupljanja komunalnog otpada

što nam novi Zakon o gospodarenju otpadom donosi:

Read more: Priopćenje povodom novog Zakona o gospodarenju otpadom

Obavijest pretplatnicima operatora A1 povodom "ukidanja" dijela programskog sadržaja (N1, Sport Klub, i dr.)

 

 

Kako smo u proteklih dva tjedna postali upoznati sa činjenicom da se značajan dio potrošača korisnika usluga A1 televizije osjeća oštećenim ukidanjem niza programa iz A1 ponude, o čemu je operator A1 Hrvatska nedavno i informirao javnost i (nadamo se sve) svoje korisnike, te potaknuti brojnim medijskim objavama i tumačenjima nastale situacije, ovim putem želimo izraziti i naš stav o tome, te pružiti savjet potrošačima kako da postupe u cilju zaštite svojih potrošačkih prava.

Read more: Obavijest pretplatnicima operatora A1 povodom "ukidanja" dijela programskog sadržaja (N1, Sport...

2021  Splitski potrošač   globbers joomla templates